Koleżanki, Koledzy,
informujemy, że z dniem 01.01.2025 r. urzędy i inne podmioty publiczne mają obowiązek korzystania z e-Doręczeń. Okres przejściowy obowiązuje do 31.12.2025 r.
e- Doręczenia to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Dzięki tej usłudze klienci PUP mogą korzystać z wygodnych i bezpiecznych doręczeń elektronicznych. Korespondencja pomiędzy podmiotami publicznymi jest bezpłatna, jednak wysyłając korespondencję do klienta PUP ponosimy koszt zbliżony do kosztu listu poleconego.
W związku z powyższym, e- Doręczenia oznaczają dla PUP kilka zmian organizacyjnych, które dotyczą każdego pracownika. Uwzględniając fakt bezpłatnego korespondencji pomiędzy instytucjami publicznymi, pamiętajmy o stosowaniu tej formy doręczenia. Jednocześnie każdy pracownik prowadzący sprawę przed wysłaniem korespondencji zobowiązany jest do sprawdzenia czy adresat posiada skrzynkę do e- Doręczeń oraz sprawdzenia czy wyraził zgodę na korespondowanie za pośrednictwem praca.gov.pl.
Uwzględniając minimalizację wydatków w pierwszej kolejności korespondujemy z klientem PUP wykorzystując praca.gov.pl
Temat jest nowy – praktyka i bieżąca praca będzie podstawą konsultacji i wdrożenia nowych rozwiązań. Osobami odpowiedzialnymi za wprowadzenie do tematu są kierownicy komórek organizacyjnych. Komórką odpowiedzialną za wdrożenie e_Doręczeń jest referat organizacyjno – administracyjny oraz samodzielne stanowisko ds. informatyki.
Pozdrawiamy serdecznie!
Referat organizacyjno – administracyjny.